Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lpc-dspace.org.ua/jspui/handle/123456789/998
Назва: Використання народознавчих ідей видатних українських просвітників у професійній підготовці майбутніх педагогів
Інші назви: наукова стаття
Автори: Бойчук, Петро Микитович
Борбич, Наталія Віталіївна
Марчук, Сергій Степанович
Пуш, Олена Анатоліївна
Смолюк, Артем Іванович
Ключові слова: етнопедагогіка
народознавчі ідеї
національне виховання
культурна ідентичність
українські просвітники
історико- педагогічна спадщина
професійна підготовка педагогів
Дата публікації: 2025
Видавництво: Педагогічна академія: наукові записки
Бібліографічний опис: Бойчук П. М., Борбич Н. В., Марчук С. С., Пуш О. А., Смолюк А. І. Використання народознавчих ідей видатних українських просвітників у професійній підготовці майбутніх педагогів. Педагогічна академія: наукові записки. 2025. № 20. С.
Серія/номер: ;№20
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено аналіз народознавчих ідей провідних українських просвітників та окреслено можливості їх інтеграції в систему професійної підготовки майбутніх педагогів. Потреба дослідження зумовлена актуальністю формування національної ідентичності, патріотичних цінностей і духовно-моральних орієнтирів у контексті триваючої війни та на тлі глобалізаційних викликів. Метою статті є виокремлення й аналіз етнопедагогічних поглядів українських освітніх діячів, визначення шляхів їх застосування у змісті теоретико-практичної підготовки педагогічних кадрів. Методи. У процесі дослідження використано історико-педагогічний, компаративний, культурологічний та контент- аналіз, що дало змогу виявити концептуальні педагогічні орієнтири щодо формування національно-патріотичних якостей засобами народної педагогіки. Результати аналізу доводять, що народознавчі ідеї українських педагогів мають високу цінність як для професійного зростання майбутніх учителів, так і для ефективної реалізації виховної функції освіти. Доведено, що включення народознавчого компонента у професійну підготовку педагогів сприяє формуванню таких якостей, як патріотизм, культурна ідентичність, емоційна зрілість, моральна стійкість, толерантність і відповідальність. Зазначено також необхідність системного підходу до реалізації етнопедагогічних знань: через інтеграцію в навчальні дисципліни, організацію спеціальних курсів, майстер-класів, етнографічних практик та науково- дослідної роботи. У висновках наголошено, що опора на народознавчу спадщину у підготовці педагогічних кадрів є не лише засобом збереження національної культури, а й чинником гармонійного розвитку особистості майбутнього вчителя. Запропоновані орієнтири дають змогу побудувати освітній процес на основі цінностей українського народу, зокрема поваги до родини, праці, природи, рідної мови, історичної пам’яті, що забезпечує ефективну підготовку педагогів нового покоління.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lpc-dspace.org.ua/jspui/handle/123456789/998
Розташовується у зібраннях:Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.