Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lpc-dspace.org.ua/jspui/handle/123456789/998
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБойчук, Петро Микитович-
dc.contributor.authorБорбич, Наталія Віталіївна-
dc.contributor.authorМарчук, Сергій Степанович-
dc.contributor.authorПуш, Олена Анатоліївна-
dc.contributor.authorСмолюк, Артем Іванович-
dc.date.accessioned2025-11-28T12:30:29Z-
dc.date.available2025-11-28T12:30:29Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationБойчук П. М., Борбич Н. В., Марчук С. С., Пуш О. А., Смолюк А. І. Використання народознавчих ідей видатних українських просвітників у професійній підготовці майбутніх педагогів. Педагогічна академія: наукові записки. 2025. № 20. С.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 37.013.42:37.033(477)-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.5281/zenodo.16916693-
dc.identifier.urihttp://lpc-dspace.org.ua/jspui/handle/123456789/998-
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз народознавчих ідей провідних українських просвітників та окреслено можливості їх інтеграції в систему професійної підготовки майбутніх педагогів. Потреба дослідження зумовлена актуальністю формування національної ідентичності, патріотичних цінностей і духовно-моральних орієнтирів у контексті триваючої війни та на тлі глобалізаційних викликів. Метою статті є виокремлення й аналіз етнопедагогічних поглядів українських освітніх діячів, визначення шляхів їх застосування у змісті теоретико-практичної підготовки педагогічних кадрів. Методи. У процесі дослідження використано історико-педагогічний, компаративний, культурологічний та контент- аналіз, що дало змогу виявити концептуальні педагогічні орієнтири щодо формування національно-патріотичних якостей засобами народної педагогіки. Результати аналізу доводять, що народознавчі ідеї українських педагогів мають високу цінність як для професійного зростання майбутніх учителів, так і для ефективної реалізації виховної функції освіти. Доведено, що включення народознавчого компонента у професійну підготовку педагогів сприяє формуванню таких якостей, як патріотизм, культурна ідентичність, емоційна зрілість, моральна стійкість, толерантність і відповідальність. Зазначено також необхідність системного підходу до реалізації етнопедагогічних знань: через інтеграцію в навчальні дисципліни, організацію спеціальних курсів, майстер-класів, етнографічних практик та науково- дослідної роботи. У висновках наголошено, що опора на народознавчу спадщину у підготовці педагогічних кадрів є не лише засобом збереження національної культури, а й чинником гармонійного розвитку особистості майбутнього вчителя. Запропоновані орієнтири дають змогу побудувати освітній процес на основі цінностей українського народу, зокрема поваги до родини, праці, природи, рідної мови, історичної пам’яті, що забезпечує ефективну підготовку педагогів нового покоління.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПедагогічна академія: наукові запискиuk_UA
dc.relation.ispartofseries;№20-
dc.subjectетнопедагогікаuk_UA
dc.subjectнародознавчі ідеїuk_UA
dc.subjectнаціональне вихованняuk_UA
dc.subjectкультурна ідентичністьuk_UA
dc.subjectукраїнські просвітникиuk_UA
dc.subjectісторико- педагогічна спадщинаuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовка педагогівuk_UA
dc.titleВикористання народознавчих ідей видатних українських просвітників у професійній підготовці майбутніх педагогівuk_UA
dc.title.alternativeнаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.