Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lpc-dspace.org.ua/jspui/handle/123456789/997| Назва: | ПРАКТИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ОРІЄНТИРИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ |
| Інші назви: | наукова стаття |
| Автори: | Денисенко, Наталія Григорівна Марчук, Сергій Степанович Борбич, Наталія Віталіївна Пуш, Олена Анатоліївна Смолюк, Артем Іванович |
| Ключові слова: | практична підготовка професійна компетентність Нова українська школа рання педагогічна практика мето- дична підтримка вчитель фізичної культури початкова освіта інноваційні підходи наставництво цифрові технології |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Інноваційна педагогіка |
| Бібліографічний опис: | Денисенко Н. Г., Марчук С. С., Борбич Н. В., Пуш О. А., Смолюк А. І. Практична підготовка майбутнього вчителя: теоретико-методологічні орієнтири Нової української школи. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип. 84. Т.1. С. 90-98. |
| Серія/номер: | Теорія і методика професійної освіти;Вип. 84. Т. 1 |
| Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто практичну підготовку майбутнього вчителя як одну з централь- них складових професійної освіти в умовах трансформацій, зумовлених впровадженням Концепції Нової української школи. Обґрунто- вано, що ефективна реалізація педагогічної практики забезпечує не лише апробацію здо- бутих знань, а й формування фахових ком- петентностей, здатності до інноваційної діяльності, рефлексії та інтеграції в про- фесійне середовище. Актуальність теми визначається нагальною потребою в онов- ленні теоретико-методологічних підходів до організації практики, орієнтованих на запити студентів і виклики сучасної школи. Метою дослідження є аналіз ролі прак- тичного компонента у професійній підго- товці майбутніх учителів та окреслення стратегій її вдосконалення. Представлено результати анкетування здобувачів освіти спеціальностей «Середня освіта (Фізична культура)» та «Початкова освіта», що дозволили виявити освітні очікування, труд- нощі та пропозиції студентів. Педагогічна практика розглядається студентами як простір професійного зростання, особливо цінним у контексті безпосередньої взаємо- дії з дітьми, використання інтерактивних методів, нестандартних форм занять і новітніх освітніх технологій. Разом із позитивним досвідом акцентовано увагу на типових ускладненнях: обмеженні творчої ініціативи, дефіциті наставницької підтримки, труднощах дисципліни та адап- тації до реального шкільного середовища. З урахуванням зазначеного, практичну під- готовку вчителя Нової української школи доцільно розглядати як інтегрований про- цес професійного становлення, що забезпе- чує перехід від теоретичних знань до педа- гогічної дії, залучає майбутнього вчителя до реальних освітніх практик та формує здатність ефективно й креативно діяти в умовах змін. Запропоновано напрями вдосконалення педа- гогічної практики: впровадження настав- ництва та зворотного зв’язку, залучення до цифрового й інклюзивного середовища, розвиток самоменеджменту, рефлексії та розширення можливостей творчого само- вираження. Комплексна модернізація прак- тичного компонента сприятиме підготовці педагогів, здатних відповідати на запити сучасної освіти. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://lpc-dspace.org.ua/jspui/handle/123456789/997 |
| Розташовується у зібраннях: | Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 19.pdf | 252,25 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.