Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/982
Назва: РОБОТА З МЕДІАТЕКСТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Інші назви: наукова стаття
Автори: Бортнюк, Тетяна Юріївна
Горбач, Надія Василівна
Голя, Галина Миколаївна
Здіховська, Тетяна Вікторівна
Ключові слова: критичне мислення
медіатекст
заклад дошкільної освіти
діти дошкільного віку,
початкова школа
молодші школярі
мовно-літературна освітня галузь
соціальна і здоров’язбережувальна освітня га-лузь
громадянська та історична освітня галузь
інтегрований курс «Я досліджую світ»
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вісник науки та освіти
Бібліографічний опис: Бортнюк Т. Ю., Горбач Н. В., Голя Г. М., Здіховська Т. В. Робота з медіатекстами як інструмент формування критичного мислення здобувачів освіти. Вісник науки та освіти. 2025. №6 (36). С. 892-910.
Серія/номер: Педагогіка;№6 (36)
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку критич-ного мислення в дітей дошкільного віку та молодших школярів. Робота з медіатекстами розглядається як ефективний інструмент для його форму-вання. Автори підкреслюють, що в умовах модернізації української освіти та викликів сьогодення здатність критично мислити є не просто даниною моді, а життєво необхідною компетентністю для успішної самореалізації особистості. Технологія формування критичного мислення розглядається як одна з інноваційних освітніх технологій, яка забезпечує опанування школя-рами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які в свою чергу трансформуються в компетенції. У статтіаналізуються історичні витоки досліджень критичного мис-лення в зарубіжній педагогіці й психології та значний внесок українських науковців у розробку концептуальних засад і методичного забезпечення пе-дагогічної інноватики.Особлива увага приділяється поняттю «медіатекст», його значенню та функціям (інформаційній, комунікаційній, евристичній, аксіологічній, онто-логічній, мотиваційній). Автори демонструють, як інтеграція медіатекстів у освітній процес –через роботу з ілюстрованими книгами, мультфільмами, фотоколажами, коміксами, фотомоделюванням –сприяє розвитку критич-ного мислення та медіаграмотності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. На конкретних прикладах завдань з підручників «Україн-ська мова» та «Я досліджую світ» для початкової школи показано, як медіатексти можуть бути використані для аналізу, інтерпретації та критич-ної оцінки інформації, а також для стимулювання творчої діяльності учнів, що в майбутньому сприятиме формуванню свідомої особистості громадя-нина та конкурентоздатного фахівця на ринку праці.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost/jspui/handle/123456789/982
Розташовується у зібраннях:Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
26072-Текст статті-34334-1-10-20250719.pdf476,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.