Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/982
Назва: | РОБОТА З МЕДІАТЕКСТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ |
Інші назви: | наукова стаття |
Автори: | Бортнюк, Тетяна Юріївна Горбач, Надія Василівна Голя, Галина Миколаївна Здіховська, Тетяна Вікторівна |
Ключові слова: | критичне мислення медіатекст заклад дошкільної освіти діти дошкільного віку, початкова школа молодші школярі мовно-літературна освітня галузь соціальна і здоров’язбережувальна освітня га-лузь громадянська та історична освітня галузь інтегрований курс «Я досліджую світ» |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Вісник науки та освіти |
Бібліографічний опис: | Бортнюк Т. Ю., Горбач Н. В., Голя Г. М., Здіховська Т. В. Робота з медіатекстами як інструмент формування критичного мислення здобувачів освіти. Вісник науки та освіти. 2025. №6 (36). С. 892-910. |
Серія/номер: | Педагогіка;№6 (36) |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку критич-ного мислення в дітей дошкільного віку та молодших школярів. Робота з медіатекстами розглядається як ефективний інструмент для його форму-вання. Автори підкреслюють, що в умовах модернізації української освіти та викликів сьогодення здатність критично мислити є не просто даниною моді, а життєво необхідною компетентністю для успішної самореалізації особистості. Технологія формування критичного мислення розглядається як одна з інноваційних освітніх технологій, яка забезпечує опанування школя-рами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які в свою чергу трансформуються в компетенції. У статтіаналізуються історичні витоки досліджень критичного мис-лення в зарубіжній педагогіці й психології та значний внесок українських науковців у розробку концептуальних засад і методичного забезпечення пе-дагогічної інноватики.Особлива увага приділяється поняттю «медіатекст», його значенню та функціям (інформаційній, комунікаційній, евристичній, аксіологічній, онто-логічній, мотиваційній). Автори демонструють, як інтеграція медіатекстів у освітній процес –через роботу з ілюстрованими книгами, мультфільмами, фотоколажами, коміксами, фотомоделюванням –сприяє розвитку критич-ного мислення та медіаграмотності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. На конкретних прикладах завдань з підручників «Україн-ська мова» та «Я досліджую світ» для початкової школи показано, як медіатексти можуть бути використані для аналізу, інтерпретації та критич-ної оцінки інформації, а також для стимулювання творчої діяльності учнів, що в майбутньому сприятиме формуванню свідомої особистості громадя-нина та конкурентоздатного фахівця на ринку праці. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://localhost/jspui/handle/123456789/982 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
26072-Текст статті-34334-1-10-20250719.pdf | 476,93 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.