Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/982
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бортнюк, Тетяна Юріївна | - |
dc.contributor.author | Горбач, Надія Василівна | - |
dc.contributor.author | Голя, Галина Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Здіховська, Тетяна Вікторівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-06T09:55:42Z | - |
dc.date.available | 2025-08-06T09:55:42Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Бортнюк Т. Ю., Горбач Н. В., Голя Г. М., Здіховська Т. В. Робота з медіатекстами як інструмент формування критичного мислення здобувачів освіти. Вісник науки та освіти. 2025. №6 (36). С. 892-910. | uk_UA |
dc.identifier.other | УДК 373.2/5.016:070]159.955.4/.5 | - |
dc.identifier.other | https://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-6(36)-892-909 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/982 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена актуальній проблемі розвитку критич-ного мислення в дітей дошкільного віку та молодших школярів. Робота з медіатекстами розглядається як ефективний інструмент для його форму-вання. Автори підкреслюють, що в умовах модернізації української освіти та викликів сьогодення здатність критично мислити є не просто даниною моді, а життєво необхідною компетентністю для успішної самореалізації особистості. Технологія формування критичного мислення розглядається як одна з інноваційних освітніх технологій, яка забезпечує опанування школя-рами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які в свою чергу трансформуються в компетенції. У статтіаналізуються історичні витоки досліджень критичного мис-лення в зарубіжній педагогіці й психології та значний внесок українських науковців у розробку концептуальних засад і методичного забезпечення пе-дагогічної інноватики.Особлива увага приділяється поняттю «медіатекст», його значенню та функціям (інформаційній, комунікаційній, евристичній, аксіологічній, онто-логічній, мотиваційній). Автори демонструють, як інтеграція медіатекстів у освітній процес –через роботу з ілюстрованими книгами, мультфільмами, фотоколажами, коміксами, фотомоделюванням –сприяє розвитку критич-ного мислення та медіаграмотності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. На конкретних прикладах завдань з підручників «Україн-ська мова» та «Я досліджую світ» для початкової школи показано, як медіатексти можуть бути використані для аналізу, інтерпретації та критич-ної оцінки інформації, а також для стимулювання творчої діяльності учнів, що в майбутньому сприятиме формуванню свідомої особистості громадя-нина та конкурентоздатного фахівця на ринку праці. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Вісник науки та освіти | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка;№6 (36) | - |
dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | медіатекст | uk_UA |
dc.subject | заклад дошкільної освіти | uk_UA |
dc.subject | діти дошкільного віку, | uk_UA |
dc.subject | початкова школа | uk_UA |
dc.subject | молодші школярі | uk_UA |
dc.subject | мовно-літературна освітня галузь | uk_UA |
dc.subject | соціальна і здоров’язбережувальна освітня га-лузь | uk_UA |
dc.subject | громадянська та історична освітня галузь | uk_UA |
dc.subject | інтегрований курс «Я досліджую світ» | uk_UA |
dc.title | РОБОТА З МЕДІАТЕКСТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ | uk_UA |
dc.title.alternative | наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
26072-Текст статті-34334-1-10-20250719.pdf | 476,93 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.