Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/982
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБортнюк, Тетяна Юріївна-
dc.contributor.authorГорбач, Надія Василівна-
dc.contributor.authorГоля, Галина Миколаївна-
dc.contributor.authorЗдіховська, Тетяна Вікторівна-
dc.date.accessioned2025-08-06T09:55:42Z-
dc.date.available2025-08-06T09:55:42Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationБортнюк Т. Ю., Горбач Н. В., Голя Г. М., Здіховська Т. В. Робота з медіатекстами як інструмент формування критичного мислення здобувачів освіти. Вісник науки та освіти. 2025. №6 (36). С. 892-910.uk_UA
dc.identifier.otherУДК 373.2/5.016:070]159.955.4/.5-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.52058/2786-6165-2025-6(36)-892-909-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/982-
dc.description.abstractСтаття присвячена актуальній проблемі розвитку критич-ного мислення в дітей дошкільного віку та молодших школярів. Робота з медіатекстами розглядається як ефективний інструмент для його форму-вання. Автори підкреслюють, що в умовах модернізації української освіти та викликів сьогодення здатність критично мислити є не просто даниною моді, а життєво необхідною компетентністю для успішної самореалізації особистості. Технологія формування критичного мислення розглядається як одна з інноваційних освітніх технологій, яка забезпечує опанування школя-рами знань, умінь, навичок, життєвого досвіду, які в свою чергу трансформуються в компетенції. У статтіаналізуються історичні витоки досліджень критичного мис-лення в зарубіжній педагогіці й психології та значний внесок українських науковців у розробку концептуальних засад і методичного забезпечення пе-дагогічної інноватики.Особлива увага приділяється поняттю «медіатекст», його значенню та функціям (інформаційній, комунікаційній, евристичній, аксіологічній, онто-логічній, мотиваційній). Автори демонструють, як інтеграція медіатекстів у освітній процес –через роботу з ілюстрованими книгами, мультфільмами, фотоколажами, коміксами, фотомоделюванням –сприяє розвитку критич-ного мислення та медіаграмотності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. На конкретних прикладах завдань з підручників «Україн-ська мова» та «Я досліджую світ» для початкової школи показано, як медіатексти можуть бути використані для аналізу, інтерпретації та критич-ної оцінки інформації, а також для стимулювання творчої діяльності учнів, що в майбутньому сприятиме формуванню свідомої особистості громадя-нина та конкурентоздатного фахівця на ринку праці.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВісник науки та освітиuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;№6 (36)-
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectмедіатекстuk_UA
dc.subjectзаклад дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного віку,uk_UA
dc.subjectпочаткова школаuk_UA
dc.subjectмолодші школяріuk_UA
dc.subjectмовно-літературна освітня галузьuk_UA
dc.subjectсоціальна і здоров’язбережувальна освітня га-лузьuk_UA
dc.subjectгромадянська та історична освітня галузьuk_UA
dc.subjectінтегрований курс «Я досліджую світ»uk_UA
dc.titleРОБОТА З МЕДІАТЕКСТАМИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИuk_UA
dc.title.alternativeнаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
26072-Текст статті-34334-1-10-20250719.pdf476,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.