Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/382
Назва: Виміри духовності особистості за В.О. Сухомлинським
Інші назви: Наукова стаття
Автори: Шахрай, Оксана Миколаївна
Поліщук, Олена Володимирівна
Ключові слова: В.О.Сухомлинський
духовність
особистість
музика
мова
природа
сімʼя
громадянські цінності
Дата публікації: 2019
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Серія/номер: Інноваційна педагогіка;вип.18, т.1
Короткий огляд (реферат): У статті на основі аналізу наукових джерел та спадщини В.О. Сухомлинського висвітлюється нетрадиційний підхід вченого до розуміння суті духовності особистості школяра, її вимірів. Акцентується увага на тому, що головним виміром духовності є сама особистість з її свідомістю, думками, вчинками та багатим духовним світом. Наголошується на звʼязку морально – етичного та емоційно – естетичного розвитку особистості. Значне місце займає у статті характеристика чинників впливу на духовність школяра, а саме: природи, літератури, мови, музики, сімʼї. Акцентовано увагу на виважених позиціях В.О.Сухомлинського щодо формування у школярів моральних звичок адекватної поведінки в колективі й наодинці зі своєю совістю. Підкреслено, що педагог особливу увагу звертав на потребу проникнення у внутрішній світ особистості, який, на переконання вченого є важливим пріоритетом у визначенні рівня духовності. У статті робиться наголос на те, що визначені міркування В.О.Сухомлинського особливо значущі у час звернення до гуманістичної парадигми, в умовах пріоритету особистісно орієнтованого підходу до виховання молоді. Характерно, що учений висловлював такі смислові міркування в умовах панування комуністичної ідеології. В теперішній час більше, ніж будь – коли ми зобовʼязані думати про душу людини, що ми в неї вкладаємо. З огляду на це ідеї проникнення учителя в духовний світ вихованця, ідеї формування гуманістичної спрямованості, висловлені й обґрунтовані В.О.Сухомлинським мають надзвичайну цінність. Особливу увагу автори звертають на акцентуванні В.Сухомлинським таких вимірів, як: людяність, любов до дитини. У статті зроблено виважені висновки стосовно актуальності положень вченого – гуманіста у розвитку духовності особистості, можливості їх трансформації в сучасну освітню практику. Окреслено також перспективи подальших досліджень.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost/jspui/handle/123456789/382
ISSN: 2663-6085 (Print) 2663-6093 (Online)
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії, методики музичної освіти та інструментальної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Виміри духовності особистості за В.О. Сухомлинським..pdf265,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.