Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/382
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шахрай, Оксана Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Поліщук, Олена Володимирівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-03T12:44:14Z | - |
dc.date.available | 2023-01-03T12:44:14Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 2663-6085 (Print) 2663-6093 (Online) | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/382 | - |
dc.description.abstract | У статті на основі аналізу наукових джерел та спадщини В.О. Сухомлинського висвітлюється нетрадиційний підхід вченого до розуміння суті духовності особистості школяра, її вимірів. Акцентується увага на тому, що головним виміром духовності є сама особистість з її свідомістю, думками, вчинками та багатим духовним світом. Наголошується на звʼязку морально – етичного та емоційно – естетичного розвитку особистості. Значне місце займає у статті характеристика чинників впливу на духовність школяра, а саме: природи, літератури, мови, музики, сімʼї. Акцентовано увагу на виважених позиціях В.О.Сухомлинського щодо формування у школярів моральних звичок адекватної поведінки в колективі й наодинці зі своєю совістю. Підкреслено, що педагог особливу увагу звертав на потребу проникнення у внутрішній світ особистості, який, на переконання вченого є важливим пріоритетом у визначенні рівня духовності. У статті робиться наголос на те, що визначені міркування В.О.Сухомлинського особливо значущі у час звернення до гуманістичної парадигми, в умовах пріоритету особистісно орієнтованого підходу до виховання молоді. Характерно, що учений висловлював такі смислові міркування в умовах панування комуністичної ідеології. В теперішній час більше, ніж будь – коли ми зобовʼязані думати про душу людини, що ми в неї вкладаємо. З огляду на це ідеї проникнення учителя в духовний світ вихованця, ідеї формування гуманістичної спрямованості, висловлені й обґрунтовані В.О.Сухомлинським мають надзвичайну цінність. Особливу увагу автори звертають на акцентуванні В.Сухомлинським таких вимірів, як: людяність, любов до дитини. У статті зроблено виважені висновки стосовно актуальності положень вченого – гуманіста у розвитку духовності особистості, можливості їх трансформації в сучасну освітню практику. Окреслено також перспективи подальших досліджень. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Інноваційна педагогіка;вип.18, т.1 | - |
dc.subject | В.О.Сухомлинський | uk_UA |
dc.subject | духовність | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | музика | uk_UA |
dc.subject | мова | uk_UA |
dc.subject | природа | uk_UA |
dc.subject | сімʼя | uk_UA |
dc.subject | громадянські цінності | uk_UA |
dc.title | Виміри духовності особистості за В.О. Сухомлинським | uk_UA |
dc.title.alternative | Наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра музичного мистецтва |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Виміри духовності особистості за В.О. Сухомлинським..pdf | 265,34 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.