Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/862
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Білозерова, Олена Василівна | - |
dc.contributor.author | Завіруха, Лілія Анатоліївна | - |
dc.date.accessioned | 2024-05-10T16:37:06Z | - |
dc.date.available | 2024-05-10T16:37:06Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.other | УДК 378.147.091.33-028.17:78.071.2+780.616.432(477.82) | - |
dc.identifier.other | DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/71-2-32 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/862 | - |
dc.description.abstract | У статті висвітлюються основні методи та прийоми формування музично-слухової активності у процесі інструментально-виконавської підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва. Обґрунтовується доціль- ність їх впровадження в навчально-виконавський процес на освітніх компонентах «Основний музичний інстру- мент», «Акомпанемент». Охарактеризовано «музично-слухову активність» здобувачів освіти як слухо-моторну координацію дій піаніс- та, що надає виконанню оцінки, спонукає до коригування процесу гри на інструменті, аналізу його результатів. Запропоновано три групи методів формування означеної якості: словесні (пояснення, бесіда, обговорення), наочні (ілюстрація, виконавський показ) та практичні методи навчання (метод фрагментарно виконання, тре- нувальний метод, читання з аркуша, метод ескізного вивчення твору, метро-слухового самоконтролю). Важливу роль відведено практичним методам навчання, а саме методу слухового самоконтролю. Наголо- шено на тому, що даний метод допомагає здобувачам освіти в подоланні виконавських та технічних труднощів, спонукає до активного та цілеспрямованого музично-слухового мислення та слухового контролю. Зазначено, що формування музично-слухової активності на ОК «Основний музичний інструмент» та «Аком- панемент» залежить від розвитку музично-слухових умінь, внутрішнього слуху студентів та їх слухових уявлень. Визначено прийоми для розвитку внутрішнього музичного слуху у процесі навчання: робота без інструменту, транспонування, гра в повільному темпі з установкою на «передбачення», безшумна гра, чергування гри «вслух» і «про себе», прийом диригування уявною грою, читання з листа та ескізного вивчення твору. Наголошено на тому, що вибір методів повинен підпорядковуватись загальній меті і виховним цілям заняття, служити розвитку музично-слухової активності здобувачів освіти. Відповідно до цього, запропоновано завдання для розвитку музично-слухової активності. А саме: у роботі над музичним твором вимагається уважно слухати мелодію, супровід, їх спільне звучання, вслухатися в гармонічну структуру твору тощо. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | педагогіка;випуск 71, т.2 | - |
dc.subject | музично-слухова активність | uk_UA |
dc.subject | слухові завдання | uk_UA |
dc.subject | слуховий самоконтроль | uk_UA |
dc.subject | музично-слухові уявлення | uk_UA |
dc.subject | методи навчання | uk_UA |
dc.subject | інструментально-виконавська діяльність | uk_UA |
dc.title | МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-СЛУХОВОЇ АКТИВНОСТІ У ПРОЦЕСІ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014.13 СЕРЕДНЯ ОСВІТА (МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО) | uk_UA |
dc.title.alternative | наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Циклова комісія викладачів фортепіано |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-СЛУХОВОЇ АКТИВНОСТІ.pdf | 351,48 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.