Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/860
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧамахуд, Дарина Володимирівна-
dc.date.accessioned2024-05-08T07:29:04Z-
dc.date.available2024-05-08T07:29:04Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn0130-5298 (print)-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/860-
dc.description.abstractОкреслено частоту звернення українських композиторів першої третини ХХ століття до таїнства Вінчання. За архівними документами, які опубліковано вперше, встановлено приблизну дату створення «Вінчання» Якова Яциневича – напередодні 1927 р. На основі порівняння виданих друком нот композитора під редакцією М. Гобдича з архівним рукописом твору виявлено порушення порядку піснеспівів. Структуру «Вінчання» узгоджено з канонічною богослужбовою послідовністю й запропоновано власну нумерацію частин циклу: 1. «Велика єктенія», 2. «Блаженні всі», 3. «Прокимен», 4. «Ісає, радій», 5. «На довгі літа». Віднайдено та вперше опубліковано спрощені варіанти окремих розділів циклу – «Святі мученики» з «Ісає, радій», «Тобі, Господи» з «Великої єктенії». Порівняно кількість піснеспівів та їхні музичні форми у Я. Яциневича і його сучасників (К. Стеценка, О. Кошиця, П. Козицького, Й. Кишакевича). Виявлено особливість будови «Вінчання» Я. Яциневича– вперше озвучено канонічні тексти двох частин таїнства Шлюбу (Обручення і Вінчання). Проаналізовано музичні особливості піснеспівів циклу. Окреслено синтез традиційних стильових джерел – канту, народнопісенної стилістики, прийомів церковної лексики у всіх піснеспівах циклу. Виявлено апеляції до концертного жанру (широкі розспіви, протиставлення хорового tutti і solo окремих партій у довгому «Прокимні»), обиходних наспівів (звуконаслідування у короткому «Прокимні» передпочаткового псалма «Благослови, душе моя, Господа» грецького розспіву). Охарактеризовано роботу з розподілом вербальних текстів і формотворення частин циклу. Виявлено комплекс споріднених мелодичних зворотів, які інтонаційно об’єднують Обручення і Вінчання (хвилеподібність розвитку мелодії, довгі розспіви). Віднайдено та проілюстровано цитування музичних фрагментів із Літургії композитора. Підсумовано, що при створенні «Вінчання» Я. Яциневич врахував можливості хорових колективів різного рівня майстерності.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНауковий журнал «Українське музикознавство»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesС. 63-84;Вип. 49-
dc.subjectдуховні твориuk_UA
dc.subjectВінчанняuk_UA
dc.subjectкантuk_UA
dc.subjectнароднопісенна стилістикаuk_UA
dc.subjectцерковна музична лексикаuk_UA
dc.subjectархівні матеріалиuk_UA
dc.title«Вінчання» Якова Яциневича: особливості музичного прочитання вербальних текстівuk_UA
dc.title.alternativeНаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія методики музичної освіти та вокально-хорової підготовки



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.