Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/663
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБілозерова, Олена Василівна-
dc.contributor.authorЗавіруха, Лілія Анатоліївна-
dc.contributor.authorМархалевич, Тетяна Сергіївна-
dc.date.accessioned2023-11-08T08:55:38Z-
dc.date.available2023-11-08T08:55:38Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.otherУДК 378.147.016:780.616.432(477.82)-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.83.12-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/663-
dc.description.abstractДосліджено роль артикуляції у творах великої форми віденського класика Йозефа Гайдна. Розглянуто способи трактування артикуляційних позначок у сонатах віденського класика та їх практичне втілення на заняттях з основного музичного інструмента в майбутніх спеціалістів. Зазначено, що артикуляція в клавірних сонатах композитора виконує найважливіші функції у створенні музичного образу твору та бере участь у композиційних процесах, як-от темоутворення, тематичний розвиток, формоутворення, виявляючи себе як композиційний виразовий засіб. Визначено сутність поняття “артикуляція” як мистецтво виконувати музику, насамперед мелодію, з певною мірою розчленованості або зв’язності її тонів. Установлено, що артикуляція забезпечує звукову матеріалізацію інтонаційної виразності твору через наповнення ремарок, штрихів та інших позначень композитора. Знаками артикуляції визначено штрихи (стакато, клиновидне стакато, легато, нонлегато), крапки під лігою (портаменто), ліги та відповідні до образу ремарки (акценти, тенуто, маркато тощо). Зазначено, що точне дотримання артикуляційних знаків впливає на порядок складання синтаксичних елементів музичної мови (речень, фраз, мотивів, субмотивів), що впливає на характер виконання як частин, так і цілого твору, сприяє створенню яскравого, виразного, емоційного музичного образу. Особливу увагу звернено на рекомендації щодо розуміння артикуляційних позначень та ремарок у сонатах Йозефа Гайдна, а саме виконання ліг (коротких, довгих, фразувальних), а також штриха стакато, його видів (звичайне та клиновидне стакато). З’ясовано, що трактування форшлагів у сонатах віденського класика вимагає детального аналізу та тлумачення, оскільки їх виконання в той час було досить різним. Зокрема, слід розрізняти довгі і короткі, затактові (виконуються завдяки попередній тривалості) і незатактові (виконуються завдяки тривалості основної ноти) форшлаги. Таке довільне трактування артикуляційних позначень стосується не лише форшлагів, а й інших мелізмів і вимагає від виконавця розуміння особливостей нотного запису XVIII століття та прийомів музичної мови. Також у статті проаналізовано особливості виконання трелі та визначено роль артикуляційної цезури в побудові музичної думки. Зазначено, що важливим етапом роботи в сонатах Й. Гайдна на уроках з основного музичного інструмента є робота над звуком. Він не має бути надто глибоким, тим паче різким чи грубим. Технічні пасажі і прикраси повинні виконуватися легким, прозорим звуком, інколи найтоншим leggiero.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаціональний педагогічний університет імені М. П. Драгомановаuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСерія 5;Випуск 83-
dc.subjectартикуляціяuk_UA
dc.subjectартикуляційні знакиuk_UA
dc.subjectмелізмиuk_UA
dc.subjectфоршлагиuk_UA
dc.subjectтрельuk_UA
dc.subjectлігиuk_UA
dc.subjectмузичні ремаркиuk_UA
dc.subjectцезураuk_UA
dc.titleОсобливості інтеграції знань про артикуляційні позначення в сонатах Йозефа Гайдна у зміст інструментальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтваuk_UA
dc.title.alternativeнаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія викладачів фортепіано

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Білозерова, Завіруха, Мархалевич.pdf310,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.