Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/603
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШтихалюк, Володимир Іванович-
dc.contributor.authorПавлюк, Надія Миколаївна-
dc.date.accessioned2023-06-06T19:30:47Z-
dc.date.available2023-06-06T19:30:47Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.other78.087:792.03(043)-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/603-
dc.description.abstractУ статті розкрито роль інтонації як чинника структуризації і емоційного забарвлення художньо-образних частин твору. Зазначено, що до інтонаційної сфери живої мови належать усі засоби виразності, що передають емоційний і смисловий зміст мови. Не через значення вимовлених слів, а через сам характер вимови – висоту плану і його зміну, силу динаміки, ритм і темп мови, її тембр. Визначено спектр мовних і музичних інтонацій, а саме: радість, плач, стогін, обурення, гнів, сум. Через них передається емоційний стан людини і ступінь чи міра її напруження. Усі ці форми емоційного стану передаються голосом, через відповідну інтонацію. Уточнення сутності поняття «хорова дра-матургія», визначення її основних показни-ків та їх взаємодію в процесі інтерпретації твору мистецтва. Зазначено, що хорова драматургія – це процес контрастного зіставлення структурно-образних частин і їх інтонаційна боротьба за утвердження основної думки твору. Відомо, що до виконавського процесу вхо-дять дві взаємопов’язані дії: осмислення і передача твору. Донести до слухача ідейно-художній зміст твору можна лише при глибо-кому розумінні його особливостей. Тільки за цієї умови диригент одержує право проявити свою індивідуальність у злитті композиторської та виконавської думок. Хормейстер має розглядати музичний твір не поверхово, механічно відбиваючи такт руками, корпу-сом, в певному темпі, бездумно вимагаючи від співаків звучання piano або forte. Потрібно проникати у сутність твору, перейматися тонким відчуттям музики, розкрити автор-ський задум музичного твору [14, с. 77 ]. У хоровому мистецтві мовне й музичне інтонування існують паралельно, різниця тільки в недиференційованій і диференційованій висоті. Зазначено, що характер інтонації обумовлюється емоційно-смисловим показником хорового твору. Окреслено важливу роль розвитку вокально-технічних навичок співаків, доцільного застосування типів дихання: змішаного грудочеревного, нижньореберного при поєд-нанні грудного і головного резонаторів. Подано схему аналізу вокально-хорових тво-рів: смисл – емоція – інтонація (статика); інтонація – емоція – смисл (процес). Сприянню мистецького вдосконалення вокальної техніки співака також є вокально-технічна робота над штрихами (legato, non legato, portamento, mattellato, marcato, staccato, aspirato), які необхідно поєднувати з емоційним навантаженням адже це спри-ятиме мистецькому вдосконаленню вокаль-ної техніки співака. Наведено основні завдання, на які необхідно звертати увагу майбутньому хормейстеру у вокально-хоровій роботі, а саме: робота на співацьким диханням, артикуляційним апа-ратом, розвиток слуху (мелодичний і гармонічний), темброве виховання, виховання через поєднання музичних знань і художнього смаку, вокально-технічна робота над штри-хами (legato, non legato, portamento, mattellato, marcato, staccato, aspirato), визначитися в інтонаційному спектрі (музичної і поетичної) інтонації, робота над диханням, розвивати відчуття ладової основи, що сприяє розвитку і навикам читки нот з листа і чистоті інтонації в горизонтальному й вертикальному строї, звертати увагу на рівновагу верхнього і нижнього типу (імпеданс) при вокалізації голосних у формуванні вокальної лінії, виховувати активне ставлення співаків до вимог хормейстера.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherІнноваційна педагогіка : науковий журналuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ;Випуск 55. Том 3-
dc.subjectхорова драматургія,uk_UA
dc.subjectінтонація,uk_UA
dc.subjectемоція,uk_UA
dc.subjectтембр,uk_UA
dc.subjectсмисл,uk_UA
dc.subjectвокально-технічні штрихи,uk_UA
dc.subjectтипи дихання,uk_UA
dc.subjectвокально-хорова робота.uk_UA
dc.titleХОРОВА ДРАМАТУРГІЯuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія методики музичної освіти та вокально-хорової підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
33.pdf144,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.