Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/603
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Штихалюк, Володимир Іванович | - |
dc.contributor.author | Павлюк, Надія Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-06T19:30:47Z | - |
dc.date.available | 2023-06-06T19:30:47Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.other | 78.087:792.03(043) | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/603 | - |
dc.description.abstract | У статті розкрито роль інтонації як чинника структуризації і емоційного забарвлення художньо-образних частин твору. Зазначено, що до інтонаційної сфери живої мови належать усі засоби виразності, що передають емоційний і смисловий зміст мови. Не через значення вимовлених слів, а через сам характер вимови – висоту плану і його зміну, силу динаміки, ритм і темп мови, її тембр. Визначено спектр мовних і музичних інтонацій, а саме: радість, плач, стогін, обурення, гнів, сум. Через них передається емоційний стан людини і ступінь чи міра її напруження. Усі ці форми емоційного стану передаються голосом, через відповідну інтонацію. Уточнення сутності поняття «хорова дра-матургія», визначення її основних показни-ків та їх взаємодію в процесі інтерпретації твору мистецтва. Зазначено, що хорова драматургія – це процес контрастного зіставлення структурно-образних частин і їх інтонаційна боротьба за утвердження основної думки твору. Відомо, що до виконавського процесу вхо-дять дві взаємопов’язані дії: осмислення і передача твору. Донести до слухача ідейно-художній зміст твору можна лише при глибо-кому розумінні його особливостей. Тільки за цієї умови диригент одержує право проявити свою індивідуальність у злитті композиторської та виконавської думок. Хормейстер має розглядати музичний твір не поверхово, механічно відбиваючи такт руками, корпу-сом, в певному темпі, бездумно вимагаючи від співаків звучання piano або forte. Потрібно проникати у сутність твору, перейматися тонким відчуттям музики, розкрити автор-ський задум музичного твору [14, с. 77 ]. У хоровому мистецтві мовне й музичне інтонування існують паралельно, різниця тільки в недиференційованій і диференційованій висоті. Зазначено, що характер інтонації обумовлюється емоційно-смисловим показником хорового твору. Окреслено важливу роль розвитку вокально-технічних навичок співаків, доцільного застосування типів дихання: змішаного грудочеревного, нижньореберного при поєд-нанні грудного і головного резонаторів. Подано схему аналізу вокально-хорових тво-рів: смисл – емоція – інтонація (статика); інтонація – емоція – смисл (процес). Сприянню мистецького вдосконалення вокальної техніки співака також є вокально-технічна робота над штрихами (legato, non legato, portamento, mattellato, marcato, staccato, aspirato), які необхідно поєднувати з емоційним навантаженням адже це спри-ятиме мистецькому вдосконаленню вокаль-ної техніки співака. Наведено основні завдання, на які необхідно звертати увагу майбутньому хормейстеру у вокально-хоровій роботі, а саме: робота на співацьким диханням, артикуляційним апа-ратом, розвиток слуху (мелодичний і гармонічний), темброве виховання, виховання через поєднання музичних знань і художнього смаку, вокально-технічна робота над штри-хами (legato, non legato, portamento, mattellato, marcato, staccato, aspirato), визначитися в інтонаційному спектрі (музичної і поетичної) інтонації, робота над диханням, розвивати відчуття ладової основи, що сприяє розвитку і навикам читки нот з листа і чистоті інтонації в горизонтальному й вертикальному строї, звертати увагу на рівновагу верхнього і нижнього типу (імпеданс) при вокалізації голосних у формуванні вокальної лінії, виховувати активне ставлення співаків до вимог хормейстера. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Інноваційна педагогіка : науковий журнал | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ;Випуск 55. Том 3 | - |
dc.subject | хорова драматургія, | uk_UA |
dc.subject | інтонація, | uk_UA |
dc.subject | емоція, | uk_UA |
dc.subject | тембр, | uk_UA |
dc.subject | смисл, | uk_UA |
dc.subject | вокально-технічні штрихи, | uk_UA |
dc.subject | типи дихання, | uk_UA |
dc.subject | вокально-хорова робота. | uk_UA |
dc.title | ХОРОВА ДРАМАТУРГІЯ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Циклова комісія методики музичної освіти та вокально-хорової підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
33.pdf | 144,27 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.