Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/523
Назва: | ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА ЗІ СОЛІСТОМ-ВИКОНАВЦЕМ |
Інші назви: | Наукова стаття |
Автори: | Єфремова, Ірина Михайлівна Гургула, Роман Іванович Герасимчук, Валентина Вікторівна |
Ключові слова: | психологічна взаємодія концертмейстера емоційний стан концертмейстерська інтуїція емпатія єдине психоемоційне поле (ПЕП) |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради |
Серія/номер: | Педагогіка;№2 (2022) |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається та аналізується психологічна взаємодія концертмейстера та соліста-виконавця як невід’ємного компонента успішного виступу. Особливий наголос робиться на важливості психологічної конгруентності між концертмейстером та солістом-виконавцем. У цьому зв’язку розкриваються особливості професійної діяльності концертмейстера, розглядаються психологічні та педагогічні особливості його роботи, обґрунтовується їхня важливість і значущість у структурі цієї діяльності. Обґрунтовується необхідність важливо-го аспекту – психологічної підготовки концертмейстера в цілому. Крім того, підкреслюється важливість не тільки володіння глибокими знаннями з цього питання, але і вміння застосовувати їх на практиці. Актуальність дослідження знаходить підтвердження у тому, що такі якості, як концертмейстерська інтуїція, емоційне сприйняття, емпатія особливо підкреслюються в спеціальній літературі, але, ще з часів Ф. Е. Баха, так не знайшли свого роз’яснення. Оскільки ці якості є критерієм професійної майстерності, їх дослідження має стати для нас першочерговим завданням. У сучасних умовах психологічна компетентність концертмейстера важлива не менше, ніж його виконавські і педагогічні здібності, навички читання з листа і транспонування. У статті розглянуто психологічні особливості взаємин в рамках системи «концертмейстер–виконавець», де розкрита значущість психологічного компонента для діяльності концертмейстера з солістами-виконавцями, представлені основні психологічні аспекти концертмейстерських властивостей. Розглядається питання появи єдиного психоемоційного поля (ПЕП) між концертмейстером та солістами виконавцями, яке неодмінно має включати не лише технічні уміння, але й навички виконавської орієнтації, емпатій-ні здібності, інтуїцію, що дозволяє концертмейстеру використовуючи цілий комплекс виконавсько-інтонаційних технічних засобів, а також виконувати психолого-педагогічну функцію, реалізовувати інструментально-виконавську підтримку соліста-виконавця у процесі спільного виступу. У процесі спільної роботи над музичним матеріалом концертмейстер, окрім необхідної гармонійної та інтуїтивної взаємодії з солістом-виконавцем, виконує одне з найважливіших психолого-педагогічних завдань, яке знаходить відображення не тільки у виконавстві, а й у житті. Завдяки своїй творчій цілеспрямованості та інтуїції справжній концертмейстер здатен налагодити не тільки власні потрібні відносини з навколишнім оточенням, а й допомогти тим, хто знаходиться поруч і потребує розуміння, спілкування й партнерства. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://localhost/jspui/handle/123456789/523 |
ISSN: | 2786-4758 (Print) 2786-4766 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Циклова комісія викладачів фортепіано |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Єфремова І.М, Гургула Р.І., Герасимчук В.В..pdf | 347,77 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.