Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/518
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гургула, Роман Іванович | - |
dc.contributor.author | Єфремова, Ірина Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-03T14:09:40Z | - |
dc.date.available | 2023-02-03T14:09:40Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.issn | 1992-5786 | - |
dc.identifier.other | DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-1.5 | - |
dc.identifier.other | УДК 37:78.071 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/518 | - |
dc.description.abstract | У статті йдеться про психолого-педагогічні особливості навчання піаністів-концертмейстерів у педагогічному коледжі. Автори розглядають основні напрями діяльності концертмейстера й аналізують поставлені перед студентами завдання, професійні якості майбутнього фахівця, складнощі професійної підготовки, а також можливі вектори розвитку концертмейстерського мистецтва в сучасних умовах професійного освітнього середовища. Зроблено спробу узагальнити особливі завдання, що стоять перед концертмейстером. Описано основні якості концертмейстера, які необхідні для того, щоб стати високопрофесійним концертмейстером, вміти гармонійно співпрацювати з ансамблем або солістом, застосовуючи власні навички та вміння, сформовані під час навчання у виші або коледжі. Висвітлено комплекс професійних якостей концертмейстера, якими він повинен володіти для успішної роботи. Визначено, що динамічна зміна музичного середовища спричиняє додаткові труднощі в професійній підготовці студентів-концертмейстерів. Окреслено головне завдання концертмейстера, яке полягає в знаходженні правильної інтонації, налагодженні рухової та мовної координації, вміння аналітично сприймати та розуміти текст. Зроблено висновок, що два компоненти цієї професії – педагогіка і виконавство – значною мірою трансформуються в концертмейстерську діяльність. Ця зміна зумовлює потребу врахування третього компонента – психології. Розглянуто критерії професійної компетентності концертмейстера, окреслено складність їх визначення. Вивчено потребу в комплексі психолого-педагогічних якостей, таких як творча уява, увага, інтуїція, здатність до передслухання та втілення звукового образу, здатність до імпровізації, соціальної та музичної комунікації з різноманітними партнерами, а також мобільність, ініціативність, творча сміливість, психологічна гнучкість, стресостійкість, рефлексія. Підкреслено необхідність розвитку психолого-педагогічних якостей концертмейстера через активний пошук нових форм музикування, синтез музичних жанрів різних видів мистецтва. Визначено найважливіші фактори успішного оволодіння професійною майстерністю, основним з яких є саморозвиток – у руслі не тільки духовного, але й фізичного вдосконалення, і самостійна робота. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Класичний приватний університет | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Педагогічні науки;Т. 1, № 75 | - |
dc.subject | концертмейстер | uk_UA |
dc.subject | акомпаніатор | uk_UA |
dc.subject | піаніст | uk_UA |
dc.subject | спільне виконання | uk_UA |
dc.subject | труднощі | uk_UA |
dc.subject | психоло-го-педагогічні особливості | uk_UA |
dc.subject | трансформація музичного середовища | uk_UA |
dc.subject | передслухання | uk_UA |
dc.subject | чутливість | uk_UA |
dc.subject | професійні якості | uk_UA |
dc.subject | стресостійкість | uk_UA |
dc.subject | рефлексія | uk_UA |
dc.title | Педагогічний аспект підготовки майбутнього піаніста-концертмейстера | uk_UA |
dc.title.alternative | Наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Циклова комісія викладачів фортепіано |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Гургула Р.І, Єфремова І.М..pdf | 233,58 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.