Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/393
Назва: Артистизм як особистісна характеристика виконавця-піаніста
Інші назви: Наукова стаття
Автори: Юрчук, Оксана Миколаївна
Гришина, Валентина Василівна
Гришина, Ольга Юріївна
Ключові слова: артистизм
виконавець-піаніст
методи
музикант
слухач
техніка
Дата публікації: 2021
Видавництво: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради
Серія/номер: Педагогіка;Вип.3, ч.1
Короткий огляд (реферат): У статті порушується проблема формування артистизму виконавця-піаніста. Актуальність піднятої проблеми зумовлена значенням професійної підготовки митця в художньому вихованні слухацької аудиторії. Автори розглядають феномен артистизму виконавця-піаніста з позицій особистісної потреби його у самовираженні та самовдосконаленні, здатності комунікативного впливу його на слухацьку аудиторію шляхом зовнішнього вираження внутрішнього змісту художнього образу твору. Артистизм музиканта виявляється у його образному мисленні, відчутті внутрішньої свободи, пошуку нестандартних рішень у розв’язанні художніх проблем. Невід’ємною складовою виконавського артистизму виконавця-піаніста автор визначає культуру звуковидобування, яскравість, насиченість, тембральне забарвлення, масштабність звука; вміння музиканта знаходити нові звукові фарби, які відповідають стилю автора музики. На прикладі творчості відомих піаністів-виконавців Ф. Ліста та С. Рахманінова автор ілюструє феноменальні техніки і манери артистичного виконавства піаністів. Визначаючи основні засади формування артистизму, автор спирається на наукові дослідження А. Гаріпової, І. Єргiєва, Н. Кашкадамової, В. Комарова, С. Ожегова, С. Савшинського, які визначають різні ознаки артистизму як сукупність виявів сценічної поведінки, що криється у балансі раціонального та емоційного в структурі художнього мислення, художніх уподобань У статті пропонуються методи формування виконавського артистизму студента-музиканта, які передбачають глибоку обізнаність у фортепіанному виконавстві, детальне опанування музичного тексту, самостійний вибір емоційної канви, власний інтерпретаційний пошук, свободу вибору виконавцем засобів для втілення авторського задуму. Артистизм студента виконавця-піаніста вимагає сценічного натхнення, вільної імпровізації, вміння продемонструвати кращі риси креативної особистості митця. З цього погляду автори розглядають артистизм в якості одного з головних компонентів музично-виконавської культури, яка тісно пов’язана з духовно-естетичною сферою музиканта.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost/jspui/handle/123456789/393
ISSN: 2786-4758 (Print) 2786-4766 (Online)
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія методики музичної освіти та вокально-хорової підготовки



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.