Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/335
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorІванова, Наталія Володимирівна-
dc.contributor.authorГальченко, Максим Сергійович-
dc.contributor.authorБорінштейн, Євген Руславович-
dc.contributor.authorІльїна, Галина Володимирівна-
dc.date.accessioned2022-12-26T19:42:31Z-
dc.date.available2022-12-26T19:42:31Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.otherУДК 37.015.3:159.937]:81'373.612.2-028.22:004-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/335-
dc.description.abstractУ статті висвітлюється продуктивність дії візуальної метафори в контексті використання інформаційно-комунікаційних технологій, упровадження яких змінює формат освітнього процесу. Проведено аналіз візуальних метафор у парадигмі філософії освіти, які використовуються для опису різноманітних моделей світобачення, пізнання та рефлексії над смислом понять і знань, що стають предметом вивчення. Візуалізацію визначено як створення зображень для передачі і виразу символів, що надає можливість більш повного розуміння тексту, даних, відомостей, доповнюючи наукове пояснення або логічну аргументацію. З огляду на те, що в повсякденному сприйнятті метафори застосовуються як засоби візуалізації для «бачення» абстрактних понять, проаналізовано поняття «концептуальна метафора», яка в когнітивно-лінгвістичних дослідженнях асоціює мислення з візією та пояснює складні феномени, що визначають хід думок. Постулюється думка про залучення до процесу застосування інформаційно-комунікаційних технологій і засобів навчання візуальних метафор, які через комп’ютерну графічну презентацію сприяють більш глибокому розумінню тексту навчального матеріалу, його застосування. Доведено, що візуальні метафори є засобом підвищення рівня концепту, спрямовують думку в певне русло, а за умов використання інформаційно-комунікаційних технологій більш повно інформують, презентують, створюють можливості для рефлексій над смислами конкретних знань. Зазначається, що візуальні метафори виникають як в зображеннях, так і в мові, апелюючи до погляду, бачення, світла, візуального сприйняття, візуального досвіду. Проаналізовано ряд ключових візуальних метафор – «зорового споглядання», «сліпоти», «дзеркала», «світла» – та їх застосування в практиці проведення навчальних занять з гуманітарних дисциплін. Автори вбачають перспективними подальші дослідження використання інформаційно-комунікаційних технологій для формування всіх складників візуальної культури.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisher. Інформаційні технології і засоби навчанняuk_UA
dc.relation.ispartofseries;2021, Том 81, №1-
dc.subjectвізуальна культураuk_UA
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk_UA
dc.subjectметафораuk_UA
dc.subjectвізуальна метафора;uk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectсприйняттяuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectпізнанняuk_UA
dc.titleВІЗУАЛЬНІ МЕТАФОРИ В ЦИФРОВОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІuk_UA
dc.title.alternativeНаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії та методики дошкільної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
lili,+3846-Текст+статті-18796-1-6-20210223+_1_.pdf393,76 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.