Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/290
Назва: | Проблема історичної та жанрової локалізації текстово-музичних форм |
Інші назви: | Наукова стаття |
Автори: | Смокович, Тетяна Віталіївна Павлюк, Надія Миколаївна |
Ключові слова: | текстово-музична форма музичне мистецтво засоби виховання суспільна свідомість інтегральна особистісна освіта педагогічні знання |
Дата публікації: | 2018 |
Видавництво: | Класичний приватний університет |
Серія/номер: | Педагогіка;Випуск 60, Т.1 |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена вивченню текстово-музичної форми як феномена, який реалізується в конкретних втіленнях, але володіє загальними, чітко визначеними і стійкими ознаками. Тобто основний ракурс - теоретичний: виявлення принципів, закономірностей формоутворення в музиці з текстом; особливості структури ( «як саме влаштована форма») і пошук тих причин, які зумовили цю структуру ( «чому вона так влаштована»). Музика і слово - воістину невичерпна область для вивчення; вона здавна привертати увагу дослідників (по суті, з тих пір, як існує саме мистецтво). Але в її межах і надалі будуть виявлятися як нові закономірності, так і чергові суперечливі факти, що вимагають пояснення. Стосується це, зрозуміло, і текстово-музичної форми: дане явище має величезний історичний простір, реалізується в безлічі конкретних художніх зразків, і його вивчення має вельми широкі перспективи. В статті передбачається неодмінне звернення до зразків музики, і пильна увага до історичного і жанрового контексту. Відповідно до загальноприйнятих визначень, текстово музична форми - це форма, в якій провідна роль належить словесному тексту. Але що саме означає «провідна роль тексту»? У чому полягає його пріоритет, його привілеї над музичною складовою? Подібні питання також вимагають пильної уваги. В статті розглядаються різні аспекти взаємодії музики і тексту; виявляються та описуються чинники, які регулюють процес цієї взаємодії. Якщо текст наділений пріорітетною роллю, то як саме він впливає на музичний ряд, які конкретні механізми його впливу? З іншого боку, які «відповідні імпульси» можуть виходити від музики, чи здатні вони якимось чином впливати на текст? |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://localhost/jspui/handle/123456789/290 |
ISSN: | 1992-5786 |
Розташовується у зібраннях: | Циклова комісія викладачів фортепіано |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
смокович павлюк запоріжжя (1).pdf | 237,27 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.