Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/290
Назва: Проблема історичної та жанрової локалізації текстово-музичних форм
Інші назви: Наукова стаття
Автори: Смокович, Тетяна Віталіївна
Павлюк, Надія Миколаївна
Ключові слова: текстово-музична форма
музичне мистецтво
засоби виховання
суспільна свідомість
інтегральна особистісна освіта
педагогічні знання
Дата публікації: 2018
Видавництво: Класичний приватний університет
Серія/номер: Педагогіка;Випуск 60, Т.1
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена вивченню текстово-музичної форми як феномена, який реалізується в конкретних втіленнях, але володіє загальними, чітко визначеними і стійкими ознаками. Тобто основний ракурс - теоретичний: виявлення принципів, закономірностей формоутворення в музиці з текстом; особливості структури ( «як саме влаштована форма») і пошук тих причин, які зумовили цю структуру ( «чому вона так влаштована»). Музика і слово - воістину невичерпна область для вивчення; вона здавна привертати увагу дослідників (по суті, з тих пір, як існує саме мистецтво). Але в її межах і надалі будуть виявлятися як нові закономірності, так і чергові суперечливі факти, що вимагають пояснення. Стосується це, зрозуміло, і текстово-музичної форми: дане явище має величезний історичний простір, реалізується в безлічі конкретних художніх зразків, і його вивчення має вельми широкі перспективи. В статті передбачається неодмінне звернення до зразків музики, і пильна увага до історичного і жанрового контексту. Відповідно до загальноприйнятих визначень, текстово музична форми - це форма, в якій провідна роль належить словесному тексту. Але що саме означає «провідна роль тексту»? У чому полягає його пріоритет, його привілеї над музичною складовою? Подібні питання також вимагають пильної уваги. В статті розглядаються різні аспекти взаємодії музики і тексту; виявляються та описуються чинники, які регулюють процес цієї взаємодії. Якщо текст наділений пріорітетною роллю, то як саме він впливає на музичний ряд, які конкретні механізми його впливу? З іншого боку, які «відповідні імпульси» можуть виходити від музики, чи здатні вони якимось чином впливати на текст?
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost/jspui/handle/123456789/290
ISSN: 1992-5786
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія викладачів фортепіано

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
смокович павлюк запоріжжя (1).pdf237,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.