Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/272
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бойчук, Петро Микитович | - |
dc.contributor.author | Козігора, Марія Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Романюк, Аліна Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T13:31:21Z | - |
dc.date.available | 2022-12-14T13:31:21Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.other | УДК 316.6:37.015.3+159.922.7(477.82) | - |
dc.identifier.other | DOI https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.2 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/272 | - |
dc.description.abstract | У статті розкрито сутність поняття «булінг» як соціального та психолого-педагогічного феномену. Булінг розглянуто як соціально-психологічне явище, яке виникає одноразово або довготривало у шкільному колективі. Вивчено такі змістові характеристики булінгу, як цькування, фізичне насильство, психологічне приниження. З’ясовано, що у ситуаціях булінгу дитина рідко звертається за порадою та допомогою до дорослих, а це значно ускладнює виявлення таких випадків.На основі аналізу наукової літератури нами визначено відмінні ознаки булінгу від конфлікту чи сварки: систематичність дій; умисне заподіяння фізичної або психологічної шкоди; різницю між булером і потерпілим (за фізичним станом, соціальним статусом, станом здоров’я тощо); не визнання своєї провини.У ході дослідження з’ясовано низку причин, які спонукають до вчинення цькування, знущання у класі або школі: зовнішній вигляд, успішність або неуспішність, фізичні вади, матеріальний стан тощо.У процесі професійно-практичної підготовки студентів до роботи з дитячим колективом важливо навчити їх розпізнавати ситуації булінгу та визначати усіх учасників цього процесу. Дослідження засвідчило, що майбутні учителі мають не тільки володіти теоретичним матеріалом, а й бути готовим практично діяти у ситуаціях булінгу. Розглянуто основні компоненти сформованості готовності студентів до роботи із ситуаціями булінгу в освітньому процесі: когнітивний (знання структури булінгу, методів і технік впливу на учасників, профілактику), мотиваційно-оцінний (ставлення до своєї роботи, оцінку своїх можливостей), операційний (аналіз ситуацій, володіння стилями педагогічного спілкування), емоційний (стресостійкість, врівноваженість, розуміння невербальної комунікації учасників), особистісний (прогнозування поведінки учнів, саморозвиток, самовдосконалення). | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Академічні студії | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка;Вип. 3, ч. 2, 2021 | - |
dc.subject | булінг | uk_UA |
dc.subject | освітній процес | uk_UA |
dc.subject | булер | uk_UA |
dc.subject | компоненти готовності | uk_UA |
dc.subject | дитячий колектив | uk_UA |
dc.title | БУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНЕ ЯВИЩЕ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ | uk_UA |
dc.title.alternative | Наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
article.pdf | 269,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.