Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/272
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБойчук, Петро Микитович-
dc.contributor.authorКозігора, Марія Анатоліївна-
dc.contributor.authorРоманюк, Аліна Миколаївна-
dc.date.accessioned2022-12-14T13:31:21Z-
dc.date.available2022-12-14T13:31:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.otherУДК 316.6:37.015.3+159.922.7(477.82)-
dc.identifier.otherDOI https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.2-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/272-
dc.description.abstractУ статті розкрито сутність поняття «булінг» як соціального та психолого-педагогічного феномену. Булінг розглянуто як соціально-психологічне явище, яке виникає одноразово або довготривало у шкільному колективі. Вивчено такі змістові характеристики булінгу, як цькування, фізичне насильство, психологічне приниження. З’ясовано, що у ситуаціях булінгу дитина рідко звертається за порадою та допомогою до дорослих, а це значно ускладнює виявлення таких випадків.На основі аналізу наукової літератури нами визначено відмінні ознаки булінгу від конфлікту чи сварки: систематичність дій; умисне заподіяння фізичної або психологічної шкоди; різницю між булером і потерпілим (за фізичним станом, соціальним статусом, станом здоров’я тощо); не визнання своєї провини.У ході дослідження з’ясовано низку причин, які спонукають до вчинення цькування, знущання у класі або школі: зовнішній вигляд, успішність або неуспішність, фізичні вади, матеріальний стан тощо.У процесі професійно-практичної підготовки студентів до роботи з дитячим колективом важливо навчити їх розпізнавати ситуації булінгу та визначати усіх учасників цього процесу. Дослідження засвідчило, що майбутні учителі мають не тільки володіти теоретичним матеріалом, а й бути готовим практично діяти у ситуаціях булінгу. Розглянуто основні компоненти сформованості готовності студентів до роботи із ситуаціями булінгу в освітньому процесі: когнітивний (знання структури булінгу, методів і технік впливу на учасників, профілактику), мотиваційно-оцінний (ставлення до своєї роботи, оцінку своїх можливостей), операційний (аналіз ситуацій, володіння стилями педагогічного спілкування), емоційний (стресостійкість, врівноваженість, розуміння невербальної комунікації учасників), особистісний (прогнозування поведінки учнів, саморозвиток, самовдосконалення).uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherАкадемічні студіїuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка;Вип. 3, ч. 2, 2021-
dc.subjectбулінгuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectбулерuk_UA
dc.subjectкомпоненти готовностіuk_UA
dc.subjectдитячий колективuk_UA
dc.titleБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНЕ ЯВИЩЕ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІuk_UA
dc.title.alternativeНаукова статтяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
article.pdf269,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.