Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/271
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бойчук, Петро Микитович | - |
dc.contributor.author | Фаст, Ольга Леонідівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-14T13:18:45Z | - |
dc.date.available | 2022-12-14T13:18:45Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.other | УДК 378.091(477.82) | - |
dc.identifier.other | DOI https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.1.1 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/271 | - |
dc.description.abstract | У статті на основі аналізу вітчизняного та зарубіжного науково-педагогічного дискурсу, а також аналітичного вивчення досвіду вітчизняних закладів вищої освіти виявлено методологічні підходи щодо розроблення стратегії розвитку сучасного педагогічного закладу вищої освіти. Методологічним підґрунтям дослідження послугували методи контент-аналізу та кейс-метод, а також рейтинговий підхід до вивчення відповідного досвіду ЗВО України. За підсумками проведеного дослідження сформулювано методологічні рекомендації щодо розроблення стратегій розвитку сучасних вітчизняних закладів вищої освіти, які допоможуть удосконалити цей процес. У прийнятті управлінських рішень щодо розроблення стратегії розвитку ЗВО слід використовувати критерій альтернативності та оцінювати імовірність успішності конкретної стратегії за критеріями: узгодженості з попередніми досягненнями; витратністю ресурсів; орієнтацією стратегії за місцем закладу у конкуренції; за способом досягнення конкурентних переваг; термінами реалізації стратегії тощо. Структура стратегії розвитку закладу вищої освіти варіюється, однак, як правило, містить такі усталені компоненти: історична довідка про ключові віхи становлення закладу; характеристика актуального стану вишу, рівень його інфраструктури; місію та візію закладу (бачення його перспектив); цінності закладу вищої освіти; аналіз сильних та слабких сторін, загроз та можливостей; комплекс стратегічних цілей та завдань, критерії оцінювання їх досягнення та шляхи реалізації; очікувані результати. Якісна і дієва стратегія розвитку закладу вищої освіти – результат системної роботи не тільки керівництва чи робочої стратегічної групи, а цілої низки (пулу) зацікавлених сторін (стейкхолдерів), які залучаються на відповідних етапах її розроблення: професорсько-викладацький склад, працівники закладу, студентство та випускники, представники роботодавців, представники профільних відомств, дорадчих органів, експертного середовища тощо. У дослідженні обґрунтовано, що взаємодія зі стейкхолдерами та дієві стратегічні комунікації – це ті інструменти, що уможливлюють розроблення якісної та конкурентоспроможної стратегії розвитку закладу вищої освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Академічні студії | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка;Вип.1 | - |
dc.subject | стратегічне управління | uk_UA |
dc.subject | стратегія розвитку | uk_UA |
dc.subject | заклад вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | місія закладу вищої освіти | uk_UA |
dc.subject | розроблення стратегії розвитку | uk_UA |
dc.subject | лідерство | uk_UA |
dc.title | НАЦІОНАЛЬНИЙ ДОСВІД РОЗРОБЛЕННЯ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: CASE STUDY | uk_UA |
dc.title.alternative | Наукова стаття | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра загальної педагогіки, психології та методики початкової освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Бойчук П. Фаст О.pdf | 377,3 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.