Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/267
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБортнюк, Тетяна Юріївна-
dc.date.accessioned2022-11-07T08:27:36Z-
dc.date.available2022-11-07T08:27:36Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/267-
dc.description.abstractThe article highlights the need to study the problem of forming the entrepreneurial competence of the future primary school teacher in domestic and foreign experience. It is noted that the development of entrepreneurship of European citizens and organizations has been one of the key policy objectives of the European Union and the Member States for many years; the understanding that entrepreneurial skills, knowledge and guidelines can be learned is deepening, which leads to the widespread development of entrepreneurial thinking and entrepreneurial culture, useful both for individual citizens and for society in particular. The structure of entrepreneurial competence Entre Comp is presented in this article. This structure presents a conceptual model and definition of entrepreneurial competences, offers ways and means to improve the entrepreneurial capacity of citizens and organizations in Europe. Tuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПорівняльна професійна педагогікаuk_UA
dc.relation.ispartofseries11 (2);-
dc.subjectentrepreneurial competenceuk_UA
dc.subjectstructure of entrepreneurial competenceuk_UA
dc.subjectentrepreneurial skillsuk_UA
dc.subjectabilitiesuk_UA
dc.titleТhe main aspects of forming entrepreneurial competence in future teachers in ukrainian and foreign experienceuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра природничо - математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ст_Хмельницький 11_21.pdf358,24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.