Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/261
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПавлічук, Валерій Іванович-
dc.contributor.authorЧайка, Вікторія Анатоліївна-
dc.contributor.authorТишкевич, Наталія Петрівна-
dc.date.accessioned2022-11-06T16:31:57Z-
dc.date.available2022-11-06T16:31:57Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.otherУДК 372.878-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/261-
dc.description.abstractСтаття присвячена одній з актуальних проблем – функції піаніста-концертмейстера в ансамблі з вокалістом, окреслено модель концертмейстерської діяльності, яка розкриває діалектику взаємодії концертмейстера із солістами, виявляє найважливіші межі його мистецтва як ансамбліста, теоретика, педагога, диригента музично-виконавського процесу, котрий відповідає за художнє втілення значущих життєвих ідеалів у спільній діяльності музикантів. Обґрунтовано, що системоутворюючою сутністю професії «концертмейстер» є педагогічна діяльність із виховання/прищеплення художньо-драматургічного («інтерпретаційного») мислення як єдиного змісту духовної діяльності композитора, виконавця і слухача, як цілі музичної педагогіки й методу пізнання музики; створено модель, котра розкриває гнучку взаємодію концертмейстера із солістами як ансамбліста, теоретика, педагога, представляє його диригентом музично-виконавчого процесу художнього втілення значущих життєвих ідеалів і смислів у спільній діяльності музикантів, яку визначає тільки драматургія художнього образу. Сформульовано вихідні теоретичні положення виховання інтерпретаційного мислення й організації художньо-педагогічної діяльності піаніста-концертмейстера: 1) піаністична майстерність як засіб утілення виконавського задуму; 2) ансамблеве почуття; 3) множинність інтерпретацій як фактор осягнення моральної сутності твору; 4) інтонаційна виразність мови; 5) гра в ансамблі, підбір за слухом, читання з листа, транспонування – не власне концертмейстерські, а загальномузичні вміння й навички. Доведено, що концертмейстерська компетентність є інтегративною здатністю особистості педагога-музиканта, яка забезпечує готовність та успішність здійснення ним акомпаніаторсько-виконавської діяльності. Інформація статті як деталізований процес побудови теоретичної моделі професії «концертмейстер» може бути повністю використана для виховання методологічної культури педагога-музиканта у всіх сферах його підготовки й перепідготовки, вона випливає з теорії пізнання і природи мистецтва та принципів аналізу творів, є типовою для «інтерпретаційного мислення» й тому застосовувана в будь-якій сфері музичної освіти.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk_UA
dc.relation.ispartofseriesТеорія і методика професійної освіти;Випуск 25, Т. 2-
dc.subjectПіаністuk_UA
dc.subjectМузикант-концертмейстерuk_UA
dc.subjectКонцертмейстерська майстерністьuk_UA
dc.subjectВокалістuk_UA
dc.subjectАнсамбльuk_UA
dc.subjectПартитураuk_UA
dc.subjectІнтерпретаціяuk_UA
dc.titleРОЛЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА У ВИХОВАННІ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ СПІВАКА У КЛАСІ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Циклова комісія методики музичної освіти та вокально-хорової підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pavlichuk_Chajka_Tyshkevych_2020.pdf177,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.