Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://localhost/jspui/handle/123456789/261
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Павлічук, Валерій Іванович | - |
dc.contributor.author | Чайка, Вікторія Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Тишкевич, Наталія Петрівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-06T16:31:57Z | - |
dc.date.available | 2022-11-06T16:31:57Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.other | УДК 372.878 | - |
dc.identifier.uri | http://localhost/jspui/handle/123456789/261 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена одній з актуальних проблем – функції піаніста-концертмейстера в ансамблі з вокалістом, окреслено модель концертмейстерської діяльності, яка розкриває діалектику взаємодії концертмейстера із солістами, виявляє найважливіші межі його мистецтва як ансамбліста, теоретика, педагога, диригента музично-виконавського процесу, котрий відповідає за художнє втілення значущих життєвих ідеалів у спільній діяльності музикантів. Обґрунтовано, що системоутворюючою сутністю професії «концертмейстер» є педагогічна діяльність із виховання/прищеплення художньо-драматургічного («інтерпретаційного») мислення як єдиного змісту духовної діяльності композитора, виконавця і слухача, як цілі музичної педагогіки й методу пізнання музики; створено модель, котра розкриває гнучку взаємодію концертмейстера із солістами як ансамбліста, теоретика, педагога, представляє його диригентом музично-виконавчого процесу художнього втілення значущих життєвих ідеалів і смислів у спільній діяльності музикантів, яку визначає тільки драматургія художнього образу. Сформульовано вихідні теоретичні положення виховання інтерпретаційного мислення й організації художньо-педагогічної діяльності піаніста-концертмейстера: 1) піаністична майстерність як засіб утілення виконавського задуму; 2) ансамблеве почуття; 3) множинність інтерпретацій як фактор осягнення моральної сутності твору; 4) інтонаційна виразність мови; 5) гра в ансамблі, підбір за слухом, читання з листа, транспонування – не власне концертмейстерські, а загальномузичні вміння й навички. Доведено, що концертмейстерська компетентність є інтегративною здатністю особистості педагога-музиканта, яка забезпечує готовність та успішність здійснення ним акомпаніаторсько-виконавської діяльності. Інформація статті як деталізований процес побудови теоретичної моделі професії «концертмейстер» може бути повністю використана для виховання методологічної культури педагога-музиканта у всіх сферах його підготовки й перепідготовки, вона випливає з теорії пізнання і природи мистецтва та принципів аналізу творів, є типовою для «інтерпретаційного мислення» й тому застосовувана в будь-якій сфері музичної освіти. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Теорія і методика професійної освіти;Випуск 25, Т. 2 | - |
dc.subject | Піаніст | uk_UA |
dc.subject | Музикант-концертмейстер | uk_UA |
dc.subject | Концертмейстерська майстерність | uk_UA |
dc.subject | Вокаліст | uk_UA |
dc.subject | Ансамбль | uk_UA |
dc.subject | Партитура | uk_UA |
dc.subject | Інтерпретація | uk_UA |
dc.title | РОЛЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА У ВИХОВАННІ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ СПІВАКА У КЛАСІ ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Циклова комісія методики музичної освіти та вокально-хорової підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Pavlichuk_Chajka_Tyshkevych_2020.pdf | 177,87 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.