Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://localhost/jspui/handle/123456789/187
Назва: Питання розвитку музичного мислення студентів-піаністів в аспекті роботи над інтерпретацією музичних творів.
Інші назви: Наукова стаття
Автори: Єфремова, Ірина Михайлівна
Столярчук, Любов Іванівна
Ключові слова: музичне мислення
інтерпретація музичного твору
авторський текст
художній образ
музично-теоретичний і виконавчий аналіз
Дата публікації: 2020
Видавництво: Запоріжжя : КПУ, Видавничий дім "Гельветика"
Серія/номер: ;Вип. 70. Том 1
Короткий огляд (реферат): Стаття розкриває фактори взаємодії та взаємовпливу процесів роботи над інтерпретацією музичного твору та розвитком музичного мислення студентів-піаністів. Відзначено, що проблема музичного мислення широко представлена в ракурсі розвитку психології музичної діяльності, методології музично-педагогічних досліджень, історичних і культурологічних розвідок музикознавців. Розглянуто поняття «музичне мислення» з позицій загальних закономірностей будь-якого мислення людини, з одного боку, та як одного з видів художнього мислення, з іншого. Зазначено, що формування музичного менталітету студентів-музикантів – це складний процес розвитку цілого комплексу піаністичних здібностей, навичок та умінь, теоретичних і практичних знань. Інструментальна підготовка залишається фундаментальною для досягнення музично-виконавської компетентності та формування музичного мислення студентів-піаністів. Робота над інтерпретацією музичних творів і пошук необхідних засобів музичної виразності для втілення задуму композитора охоплює усі види виконавської діяльності, в т. ч. й технічну майстерність. Висвітлено основні ракурси роботи над інтерпретацією музичного твору: робота над художнім образом музичного твору на базі вивчення авторського тексту, що складає потенційну форму існування музичного твору; віднайдення правильного способу трактування твору як художньо-технологічного інструменту інтерпретації (засоби музичної виразності, технічна майстерність); робота над максимальним наближенням виконуваного твору до епохальних і стильових особливостей. Окреслені деякі прийоми та методи розвитку пізнавальної діяльності студентів-музикантів, необхідних для роботи над художньою інтерпретацією у класі основного музичного інструменту. Визначено, що виконавська інтерпретація завжди репрезентує світогляд виконавця. Вона передбачає освоєння й нове прочитання музичного твору, втілення і презентацію власної концепції розуміння музичного твору. Доведено, що робота над виконавською інтерпретацією дозволяє розкрити індивідуальні здібності студента, розвиває його самостійність, розширяє світогляд, музичну ерудицію. Оскільки музичне мислення є показником розвитку особистості загалом, роботу над інтерпретацією музичного твору можна вважати одним з основних чинників його розвитку.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://localhost/jspui/handle/123456789/187
ISSN: ISSN 1992-5786
Розташовується у зібраннях:Кафедра теорії, методики музичної освіти та інструментальної підготовки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Єфремовва, Столярчук_стаття.pdf224,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.